Arcawy
السلام عليكم .... اهلا بك زائرنا العزيز في المنتدي Arcawy .... نتشرف بك ان تكون عضو لدينا في منتدانا المتواضع ..... ونريد منكم المشاركة معنا لنشر الجروب .... و الابداء بأرائكم معنا ...... ارجو الاستمتاع معنا بالافادة و الاستفادة..... ادارة المنتدي
||||||||||||قوانين المنتدي||||||||||||
1- ملئ كافة البيانات صحيحة عند التسجيل مع المراعاه بكتابه الاسم صحيح وعدم استخدام اسماء غريبه او خارجه.
2- يرجي المساهمه في المنتدي ولو بموضوع بسيط وذلك لرفع الروح التعاون البناء في العمارة.
3- ان اداره المنتدي ليست جهة ربحيه لاي شركه او عمل تجاري وانما عمل خيري لله نقوم به لمساعده الاخرين .
4- الالتزام بنشر المواضيع في الاماكن والاقسام المخصصه بها .
5- مراعاه عند رفع صور او ملفات علي الموقع mediafire وذلك لضمان فاعليه الرابط .
مدير المنتدي .
Arcawy

3D ARCHITECTURE

News WallNews Wall  الرئيسيةالرئيسية  اليوميةاليومية  مكتبة الصورمكتبة الصور  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

شاطر | 

ممكن المساعده اريد ان اتعلم وجزاكم الله خيرا

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
السلماني
عضو جديد
عضو جديد

ذكر عدد المساهمات : 11
العمل : فني ماركتريه

مُساهمةموضوع: ممكن المساعده اريد ان اتعلم وجزاكم الله خيرا   الإثنين 07 ديسمبر 2009, 8:38 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواني لي طلي ارجوا المساعده انا مجالي بعيد عن المعماري بس انا بحب المجال جدا ونفسي اتعلمه على الماكس بس الحقيقه انا مش فاهم المصطلحات المعماريه ومقسات المنشأت يعني العمود كام في كام الحيطه الحجات دي ولما بشوف بلان اتوكاد بترعب ومبفهمش اي حاجه فيه طبعا انا مبتدأ جدا في الماكس وبحاول اطبق بعض الدروس بس بطبق ومش فاهم اي حاجه فلو ممكن عمل دوره لفهم اساسيات المعماري وفهم اي اسكتش وبلان اكون متشكر جدا
طبعا ده اول طلاب وان شاء الله ميكون اخر طلب هههههه انا عارف ان الطلب ده مش سهل بس ان شاء الله يجزيكم خير عشان كمان الواحد وهو بيطبق يكون فاهم ملحوطه انا بعرف اتوكاد وماكس بسيط ماكس مود يلنج بس وبسيط
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
mohamed alaa elnawawy
مدير الاداره العامه بالمنتدي

ذكر عدد المساهمات : 621
العمل : مهندس معماري

مُساهمةموضوع: رد: ممكن المساعده اريد ان اتعلم وجزاكم الله خيرا   الإثنين 07 ديسمبر 2009, 8:49 pm

اخي السليماني
اهلا اهلا بك حبيبي في منتداك ارك فيجن
طلبك عن دوره خاصه بالمصطلحات المعماريه سوف يكون موجود ان شاء الله في درس او درسين ان شاء الله
فعلا هذا الطلب نادر ان حد يطلبه ولكن في نفس الوقت مهم جدا
باذن الله سوف نساعدك و ننزل سواء انا او مشرفين الاوتوكاد او الماكس دروس تعليميه في هذا المجال
ولكن الاول تابع الدورات المجانيه الخاصه جدا في المنتدي سواء
الاوتوكاد للاخي العزيز القرقوري
الاسكتش اب ايضا له
الماكس سواء اكان لي شخصيا (محمد النواوي) او الاخ العزيز عاشور النعيمي
ان شاء الله سوف نكون عند حسن ظنك اخي الكريم
و ارحب بك مره اخري

محمد النواوي

عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: ممكن المساعده اريد ان اتعلم وجزاكم الله خيرا   الأربعاء 09 ديسمبر 2009, 6:45 am

اخي الكريم محمد علاء النواوي جزاك الله خيرا على هذا الترحيب اللطيف وان شاء الله جاري تحميل دروس الاتوكاد والا اسكتش اب بس ممكن طلب ما هو هذا البرنامج اسكتش اب وفيما يفيدني
ثانيا واهم حاجه ممكن البرنامج وبرنامج ماكس واتوكاد 2010 بس ياريت يكونوا كاملين عشان انا نزلت ماكس واتوكاد وطلب وضع ماف في السي ووضعت ومشتغلش معايا
وجزاك الله خيرا
السلماني
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: ممكن المساعده اريد ان اتعلم وجزاكم الله خيرا   الأربعاء 09 ديسمبر 2009, 6:50 am

محمد علاء النواوي كتب:
اخي السليماني
اهلا اهلا بك حبيبي في منتداك ارك فيجن
طلبك عن دوره خاصه بالمصطلحات المعماريه سوف يكون موجود ان شاء الله في درس او درسين ان شاء الله
فعلا هذا الطلب نادر ان حد يطلبه ولكن في نفس الوقت مهم جدا
باذن الله سوف نساعدك و ننزل سواء انا او مشرفين الاوتوكاد او الماكس دروس تعليميه في هذا المجال
ولكن الاول تابع الدورات المجانيه الخاصه جدا في المنتدي سواء
الاوتوكاد للاخي العزيز القرقوري
الاسكتش اب ايضا له
الماكس سواء اكان لي شخصيا (محمد النواوي) او الاخ العزيز عاشور النعيمي
ان شاء الله سوف نكون عند حسن ظنك اخي الكريم
و ارحب بك مره اخري

محمد النواوي

اخي الكريم محمد علاء النواوي جزاك الله خيرا على هذا الترحيب اللطيف وان شاء الله جاري تحميل دروس الاتوكاد والا اسكتش اب بس ممكن طلب ما هو هذا البرنامج اسكتش اب وفيما يفيدني
ثانيا واهم حاجه ممكن البرنامج وبرنامج ماكس واتوكاد 2010 بس ياريت يكونوا كاملين عشان انا نزلت ماكس واتوكاد وطلب وضع ماف في السي ووضعت ومشتغلش معايا
وجزاك الله خيرا
mohamed alaa elnawawy

ذكر عدد المساهمات : 621
العمل : مهندس معماري

مُساهمةموضوع: رد: ممكن المساعده اريد ان اتعلم وجزاكم الله خيرا   الأربعاء 09 ديسمبر 2009, 10:10 pm

اخي السلماني
الاسكتش اب برنامج روعه في اخراج المشاريع و بالنسبه لك في هذه المرحله ضروري عن الماكس
المحترف في الاسكتش اب بالمنتدي الاستاذ القرقوري
تابع معه الدروس و البرنامج و الملحقات و استفسر منه كما تشاء و سوف يساعدك في الحال ان شاء الله
بالنسبه للكاد و الماكس البرنامج موجود في الثري دي ماكس و الاوتوكاد كاملين ان شاء الله
ابحث عنهم في المنتدي او عن طريق بحث المنتدي اعلي الصفحه
و الدروس اللي انت طلبتها سوف يتم تسجيلها و لكن انا بتفق الان مع المشرفين علي الطريقه المنهجيه له ان شاء الله
دمت بالصحه و العافيه

ممكن المساعده اريد ان اتعلم وجزاكم الله خيرا
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1